previse-razmisljam 2021-09-09T13:52:31+00:00
Anonymous asked 10 months ago

Previše razmišljam, bez razloga. Previše unapred i previše ovako. Zato teško zaspim, ustručavam se od prilaska devojkama itd. Unaored negativan naboj stvaram. Uvek razmišljam o tome da sam ružan(iako kažu da nisam), da imam neko oboljenje opasno, iako nemam(verovatno). Razmišljam i ovako o nekim glupostima. Ne znam više. Samo hoću da mogu brže zaspati i smeti prići devojci. Čini mi se da imam anksioznost često.

)

1 Answers
Ivan Blond Staff answered 10 months ago

Poštovani,
 
Navika za preteranim razmišljanjem najčešće i dolazi iz nekog straha ili anksioznosti. Često i iz nedostatka poverenja u sebe. 
Naš um uvek teži sigurnosti, što je nešto što smo i evolutivno nasledili od svojih predaka. Zbog toga nekada možemo razmišljati o svakom mogućem scenariju ili upadati u mentalne petlje da bi pokrili svaki mogući scenarijo i bili spremni –  na neki način zaštićeni. Od onoga što svesno ili nesvesno osećamo i doživljavamo kao opasnost.
Problem sa ovim je što kada smo uhvaćeni u ovakve mentalne petlje gubimo puno energije, ne percipiramo stvarnost oko nas (u kojoj je često sve uredu), ali i ne vidimo sve moguće okolnosti i situacije koje se mogu desiti, a koje su dobre. Pa se na taj način zatvaramo za njih i ne primećujemo ih. 
Može biti puno razloga zašto imate neke nesigurnosti vezano za izgled, devojke ili druge. Od odrastanja u porodici primarnoj, preko kasnijeg perioda sa vršnjacima, ili nešto treće.
 
U prevazilaženju preteranog razmišljanja, ili nepoverenja u sebe postoje neke stvari koje možemo lako uraditi i sami. 
Sama suprotnost preteranog razmišljanja jeste svesno disanje koje vas vraća u sadašnjost. Kada uveče ne možete zaspati zbog roja misli, postanite svesni svog disanja i posmatrajte ga, prebacite fokus na njega. Budite u potpunosti prisutni sa svojim dahom dozvoljavajući da misli i drugi sadržaji budu u vama bez opiranja. Posle nekog vremena držeći fokus na dahu na ovaj način, jasno ćete primetiti kako se roj misli smanjuje, sve dok ne ostanete sa vrlo malo misli, ili čak bez mentalne buke. Samo sa svojim dahom. Iz tog stanja mira, zaspaćete sa lakoćom. 
Nešto što možete uvek uraditi i sami, što vam može pomoći da steknete poverenje u sebe iz kog imate osećaj veće kontrole nad sobom i svojim životom je – da vežbate da kada želite da nešto sprovedete, to i uradite. Ali, treba početi od malih stvari. Kao na primer – obećati sebi da ćete popiti 2 litra vode dnevno, i nakon toga da to i uradite. Korak po korak, malo po malo, poverenje koje imate u sebe i integritet može rasti. 
Takođe, uvek je dobra ideja naći psihoterapeuta koji je kompaktibilan sa vama i sa kojim možete istraživati sebe, svoje teme, strahove, nesigurnosti i zajedno ih prevazilaziti. Naučiti neke nove korisne veštine i načine življenja. 
Mi smo tu za vas.
 
Srdačno,
Ivan Blond. 

)