asked 8 years ago

zdravo,moje dete je drugi razred ona nista ne uci kako treba ne pise u svesku nista za ceo cas ona napise mozda dve recenice i to sve nepovezano,kada ima kontrolni ona nista ne uradi vec ga sakrije da ja ne vidim,nema samopouzdanja i ako njoj ja ne kazem kako da zapise ona nista nece napisati,stvarno ne znam sta da radim sa njom nista ne moze da zapamti nista mi ne govori,kazite mi sta da preuzmem povodom toga jako mi je tesko jer druga deca je gledaju cudno i nece da se igra sa nikim ima jedna devojcica ali ta devojcica je iskoriscava.

1 Answers
Psihoterapeut Team Staff answered 8 years ago

Poštovana,

Kada su mališani u pitanju to je veoma osetljiva tema i otvorena za preispitivanje, i ponašanja dece i ponašanja odraslih. Jer uzroci mogu bili raznoliki, mogu biti povezani sa porodičnim odnosima i navikama, a mogu biti u vezi i samo sa ovim kontekstom koji ste nam naveli, sa školom i pažnjom u školi i na časovima. Sama deca često ne mogu da artikulišu i prevedu u reči svoje doživljaje i u tome im je potrebna naša pomoć.

Ukoliko se vaša ćerka tako ponaša samo u školi možda joj je teško da održi pažnju u kontinuitetu, što se manifestuje ovako kako ste nam napisali. Dete u školi uči kako da drži pažnju na nekoj aktivnosti duže vreme i nije mali broj dece kojima to ne ide tako lako. Sama koncentracija se menja kroz razvojne faze i može da se dodatno stimuliše na razne načine. Neki od načina su da uvedemo radnu satnicu svakog dana, pripremimo radnu atmosferu za dete u to vreme i ukoliko je potrebno pomognemo u savladavanju gradiva nakon čega možemo da nagradimo i sebe i nju, po završenom poslu. Ovde samo treba pripaziti da ne uslovljavamo decu nagradama ili igračkama, već recimo možemo da pitamo šta bi ona želela da radimo nakon završene dnevne obaveze.

Ipak, ovo je samo hipoteza jer nemamo dovoljno informacija o vašem porodičnom sistemu i odnosima i vredelo bi razgovarati sa učiteljicom, školskim pedagogom ili psihologom, ili istraživati uzroke putem psihoterapije.

Srdačno,
Bojana