ZAHTEVI PSIHOTERAPIJSKE EDUKACIJE

Uslovi upisa i sticanja zvanja Geštalt psihoterapeuta

Edukaciju mogu upisati samo studenti bilo kog akreditovanog fakulteta i osobe sa završenim osnovnim studija bilo kog akreditovanog fakulteta. Lica koje nisu studenti niti su završili fakultet, uslovno mogu učestvovati u programima Geštalt Akademije, tokom prve dve godine (bazični nivo) ali ne i biti upisani na edukaciju.

Za upis i pohadjanje edukacije postoji suštinski uslov, a to je da ste dovoljno senzitivni za osetljiv i nežan prostor grupnog psihoterapijskog rada u kojem drugi otvaraju osetljive lične teme a grupa nastoji da razvije atmosferu međusobnog poverenja i uvažavanja. Dakle što se formalne strane tiče slobodno nam se možete pridružiti, raditi na sebi i učiti psihoterapijsku veštinu tokom bazičnog programa (dve godine), bez obzira na nivo i vrstu vašeg prethodnog obrazovanja.

Učitaj još

Trening u Geštalt Akademiji: sati i modaliteti

Prema pravilima koje propsuje Evropska Asocijacije Geštalt Psihoterapeuta (EAGT), čiji je naša škola član i Evropske Asocijacija Psihoterapueta (EAP), radi sticanja zvanja “geštalt psihoterapeut” potrebno je proći korz najmanje četvorogodišnju edukaciju i sledeće oblike treninga: individualna psihoterapija, teorija i metodologija korz iskusvenio-terapijske radionice (grupe), praktičan psihoterapijski rad pod supervizijom, rad u supervizijskim grupama, rad u vršnjačkim grupama za podršku, upoznavanje drugih psihoterapijskih pravaca (altenativni prvaci).

U koliko dođe do promene trening standarda od strane relevantnih evropskih tela (EAGT, EAP), naša škola dužna je da te promene unese u plan i program rada i primeni ih. Dakle program koji možete videti u nastvaku podložan je promenama u toku procesa edukacije.

Četvorogodišnji prgoram obuhvata sledeće modalitete treninga:

1) Intenzivan individualni psihoterapijski rad na sebi (250 sati gde je uključen i individualni rad u grupi, odnosno najmanje 80 sati individualne psihoterapije).

Kako smo mi psihoterapeuti ujedno i instumen kojim radimo dijagnostiku i intervencije, potrebno je tokom edukacije ozbiljno proradimo sopstvene teme i zastoje, što će naravno imati velike koristi i za sam život edukanta. U tu svrhu za 4 godine potrebno je da edukanti ostvare najmanje 80 sati rada sa psihoteraputom u individalnom konktekstu, odnosno 20 sati godinje. Ostatak od 170 sati (seansi), moguće je takođe realizovati u individualnom kontekstu, ali je te sate moguće realizovati i na samim radionicama i grupama (individualni rad u grupi).

2) Intenzivan iskustveni grupni psihoterapijski rad u okviru iskustveno teorijskih radinica (300 sati) i rad kroz iskustveno-terapijske radionice (300 sati), ukupno 600 sati.

Cilj je dubinsko i iskustveno razumevanje teorijskih koncepata koji će biti objašnjeni, diskutovani i demosntirani korz ekspermente i indvidualne radove u grupi. Učenje po modelu je glavni način psihoterapijske obuke, pa ovaj modalitet omogućava edukantima da u sada i ovde vide kako se teorijski koncept koriste  praksi, kao i da ih isprobaju i osete u radu sa drugim edukantima.

3) Praktičan psihoterapijski rad* (400 sati).

Ovaj modalitet učenja izvodi se na naprednom nivou (III i IV godina). Potrebno je da edukant radi sa realnim klijentima kako bi sticao znaje i iskustvo. Geštalt se može primeniti i u drugim konteksima, kao što je rad u školi, na klinici, radnoj organizaciji.., pa je ove sate moguće sticati i na taj način. Edukant je dužan da o svom radu referiše svom supervizoru i od njega dobije podršku i savete. Taj deo učenja odvija se kroz sledeći modu (4), superviziju:

4) Supervizija, individualna** ili grupna (150 sati).

Supervizijski sastanci služe da edukant sa svojim supervizorom razmatra svoj praktični rad (modalitet (3)), dobije uputsvtva, sugestije, smernice i druge oblike podrške. Na grupnim supervizijskim sastncima edukanti izvode psihoterapiji rad sa drugim edukantima, pod budim okom i uz podršku supervizora.

5) Rad u vršnjačkim grupama za podršku (100 sati).

Edukanti se samoorganizuju i susreću da bi radili jedni sa drugima bez učitelja, terapeuta ili suprvizora. Tom prilikom edukanti diskutuju teorijske koncepte, pružaju jedni drugima podršku kod pisanja seminarskih radova, razmenjuju znanja i iskustva, pripremaju pitanja za učitelje i supervizore… U psihoterapijom poslu veoma su važni sistemi modrške. Kroz ovaj model rada i druženja edukanti osnažuju međusobne veze i formiraju svoje stručne sisteme podrške za budući profesionalni rad.

6) Upoznavanje drugih (alternativnih) psihoterapijskih pravaca*** po ličnoj preferenciji (50 sati).

Dobar psihoterapeut neguje poznavanje drugih psihoterapijskih pravaca. Mnoge veštine i tehnike drugih pravaca mogu se inplementirati u geštalt pristup, što ovaj može činiti bogatijim i učinkovitijim. Škola povremeno (dva do tri puta godišnje) organizuje ovakve radionice, ali ove sate edukanti mogu skupljati i u drugim školama i po svojoj volji i preferencijama.

Ceo četvorgodišnji trening iznosi ukupno 1450 sati i traje najmanje 4 godine, ali se ne mora u tom periodu i okončati već može trajati i duže, prema ličnim potrebama i mogućnostima, s tim što eventualna pauza u studiranju ne može trajati duže od dve godine.

* Ovaj vid treninga edukant organizuje sam i ne plaća ga. Naprotiv, to je mogućnost da edukujući se zarađuje. Škola nastoji da pomogne edukantima u pronalaženju klijenata i u granicama svojih mogućnosti pruža protor za rad.

** Individualna supervizija nije obavezna.

***Sati koje su edukanti skupili samostalno u oviru drugih psihoterapijskih modaliteta mogu biti priznati kao alternativni sati. Sati koji su realizovani u okviru drugih geštalt škola biće takođe priznati.

Sati treninga po godinama

Sati treninga uskaleđi su zahtevima EAGT-a i EAP-a i podložni su reviziji radi usklađivanjia sa promenama traning standarda od strane EAGT-a i EAP-a.

I godina – 20 sati individalne psihoterapije, 150 sati grupne psihoterapije sa iskustveno-teorijskim radionicama, 25 sati vršnjačke edukacije, 12.5 sati alternativnih prtavaca.

II godina – 20 sati individualne psihoterapije, 150 sati grupne psihoterapije sa iskustveno-teorijskim radionicama, 25 sati vršnjačke edukacije, 12.5 sati alternativnih prtavaca.

III godina – 20 sati individualne psihoterapije, 150 sati grupne psihoterapije sa iskustveno-teorijskim radionicama, 25 sati vršnjačke edukacije, 75 sati supervizije, 200* sati prakse, 12.5 sati alternativnih prtavaca.

IV godina – 20 sati individualne psihoterapije, 150 sati grupne psihoterapije sa iskustveno-teorijskim radionicama, 25 sati vršnjačke edukacije, 75 sati supervizije, 200* sati prakse, 12.5 sati alternativnih prtavaca.

* Uviđajući da je studentima na psihoterapijskim edukacijama veliki problem nalaženje realnih klijenata i realizacija velikog broja sati prakse na III i IV godini, Geštalt akademija nastojaće da obezbedi klijente svojim edukantima i time im pomogne da realizuju jedan deo sati prakse kao i da zarade deo novca za samu edukaciju.

Kontaktiraje nas putem poruke…

ili na 060 714 11 55

Ispiti

Posebno se trudimo da ispite našim eduntima učinmo korisnim i bez stresa. Svake godine edunat je dužen da polaže dva ispista. Oni izgledaju tako što edunakt piše dva seminarska rada od 2000 do 2500 reči (uključujući i ostale norme akademskog pisanja). U tom procesu naši mentori stoje na raspolganju kroz konsultacije. Kada je rad napisan o temi se vodi razgovor na iskusveno-teorijskoj grupi (odbrana).

Na kraju edukcije edunaknt je dužan da napiše još i završni teorijski rad, kao i studiju slučaja.