Kratak fitilj 2020-02-14T20:34:23+00:00
Jana asked 5 months ago

 Postovani,
Imam napade tuge i besa i kratak fitilj. Ne znam kad se skratio, nije oduvek bilo ovako uglavnom neizdrzivo mi je. Svasta mi se lose i tesko desavalo u zivotu, valjda je od toga ali svejedno, zar ne bih trebala da budem jaca i izdrzljivija?! Razbesnim se i rasplacem i naljutim zbog sitnice, s razlogom ali to su sitnice, imam 26 godina i pitam se sta ce biti kad budem imala 50. Neizdrziv mi je grozan osecaj u grudima i stomaku, evo placem i ne mogu da se smirim jer sam se malopre iznervirala zbog neke hluposti, ceo svet mi se srusio, dodje mi da vristim i da polupam sve oko sebe i sebe ali ne smem, mislim da bi mi od toga jedino bilo lakse, pomozite mi.

)

1 Answers
Nikola Krstić Staff answered 5 months ago

Poštovana,

Imajte u vidu da je opseg ove vrste pomoći veoma ograničen i da bavljenje sobom traži kontinuitet, kao na primer lična higijena, strategiju, kao na primer planiranje budućnosti, posvećenost, kao na primer religija. Dakle možda je trenutak da prihvatite da je potreban kontinuitet, strategija i posvećenost u upoznavanju sebe, svoga bića kao ljudskog biće, ali i vaše osobnosti. Kada bi smo recimo polovinu onog vremena koje posvećujemo fizičkom izgledu posvetili svojoj duši, ni rezultai ne bi izostali.

No evo jednog pojašnjenja. “Kratak fitilj” obično znači da nam je voda došla do grla, odnosno da propuštamo na na vreme artikulišemo i izrazimo svoje potrebe i postavimo svoje granice, da kažemo svoje “da” i svoje “ne”. Pa je možda to i dobra sugestija za vas za početak vašeg putovanja samospoznaje. Razmislite o tome koje vaše potrebe su nezadovoljene i kako sami tome doprinosite. O tome koje vaše granice su probijene i kako sami tome doprinosite.

Najzad bes je dobre, iskrena emocija. Možda nije zgodno da ga izbacite tako što ćete polupati sve oko sebe, ali bi vam verovatno pomoglo da ga izbacite tako što bi ste udarali jastuk, udarali kreteom po krevetu, udarali boksreski džak… Na tom tragu, kao i mentalna higijena, od velike je važnosti za naše blagostanje i redovna fizička kativnost. Garantujem da bi redovan, svakodnevni džoging od pola sata rasteretio jedan deo vašeg besa. Uz to bi vas napunio i seratoninom.
Naravno, ne treba zanemariti ni pomoć koju vam može pružiti farmakoterapija i psihoterapija.

Srdačno,
Nikola Krstić

)