Anksioznost 2018-06-25T20:43:46+00:00

ANKSIOZNOST

Šta je Anksioznost?

Uplašeni ste i zabrinuti sa vidljivim razlogom ili čak bez njega. Opsedaju vas negativne misli koje se vrte u krug. Osećate napetost i bol u nekim delovima tela, glavobolju, bol u grudima, trnu vam ekstremiteti ili vas boli stomak a lekar kaže da je sve u redu. Često se osećate nezadovoljno i prazno, manje se smejete nego ranije.   (…)

Prisline Misli

To su obično negativne misli i očekivanja, obeležene brigom i strahom, koje se vrte u krug i koje ne uspevamo da prekinemo. Najkarakerističnije su negativne misli koje nazivamo anticipirajući (očekujući) strahovi. Tu razmišljamo o tome kako bi neka nama važna stvar mogla da krene naopako.   (…)

Urođena Anksioznost

Izgleda da su neki od nas nasledno, po prirodi nervnog sistema skloniji anksioznosti od drugih. “Osetljivi mozak” odlikuje se urođenim, većim stepenom osetljivosti na nadražaje. Ovo su posebno senzitivne osobe i obično su još u osnovnoj školi primetile svoju stidljivost, sklonost tremi, lakoću sa kojom se uznemire ili uplaše. Kod ovakvog nervnog sistema važno je da radimo na upoznavanju i prihvatanju sebe i razvoju svojih specifičnih načina da se nosimo sa životom i svetom u kome se cene brzina i buka.   (…)

KAKO  NASTAJE

Naše telo i potiskivanje emocija

Savremena medicina zaključila je da je većina bolesti našeg tela, psihosomatskog karaktera, odnosno da je povezana sa stanjem našeg duha, uže sa anksioznošću, strahom, depresijom, brzinom savremenog života.   (…)

Lekovito Plakanje

Učenje i praksa povezivanja sa svojim emocijama i izražavanja emocija Emocije koje ponekad zovemo i negativne, sastavni su deo života i normalna su reakcija na određene događaje. Uzbuđenje, trema i strah, stanja koja toliko podsećaju na strepnju, su normalna reakcija nove i nepoznate situacije, na izlaganje pred drugima.   (…)

Tipovi ispoljavanja Anksioznosti

Napad panike, prisilne misli, opsesivno kompulsivni sindrom, socijalna fobija, druge fobije, samo su neki od načina ispoljavanja naglašenje anksioznosti. Strepnja i strah sastavni su deo života. Imamo mnogo razloga da budemo zabrinuti.   (…)

Kako prevazići

Tehinke i metode za samopomoć Otkrićemo čitav niz efikasnih i jednostavnih načina da pomognemo sebi. Iako ovi načini ne mogu da zamene čudesan i lekovit efekat rada na sebi kroz psihoterapiju.   (…)

PREVAZILAŽENJE

Šta čitati?

Kako prepoznati kvalitetnu literaturu za rad na sebi kada u knjižarama i naročito na internetu imamo poplavu knjiga i tekstova o mentalnim teškoćama?   (…)

Vežbe disanja – samopomoć

Samopomoć Izložićemo i obasnićemo mehanizme dejstva nekoliko praktičnih i korisnih vežbi koje mogu biti od pomoći.   (…)

Naši roditelji

Postoje vaspitni stilovi koji utiču na razvoj anksioznosti. Nema na ovom svetu zahtevnije uloge nego što je roditeljstvo. Roditeljstvo iz čoveka obično izvuče ono najbolje, ali i ono najgore.   (…)

Prisilne misli, lično iskustvo

Prisilne misli: primer iz ličnog, svakodnevnog života Negativne misli su uobčajen, svakodnevni pratilac svakog od nas, samo ih možemo biti manje ili više nesvesni…   (…)

PREVAZILAŽENJE

Prisilne misli – brza samopomoć

Samopomoć kod prevazilaženja prisilnih misli Postoji mnogo načina da se radi na prisilnim mislima. Prvo što je važno dobro upamtiti je, da su negativne misli i očekivanja uvek pratilac života. Nije dakle moguće učiniti da se negativne misli i negativna očekivanja, strahovi i brige u životu uopšte ne javljaju.   (…)

Pevazilaženje anksioznosti – Moja priča

Ovaj nenajavljeni gost po pravilu dolazio je u moj život kada ga najmanje želim, u trenucima velikih i važnih odluka, na prekretincama ili u sitacijama kada sam bio izložen nemilosrdnim naletima sudbine, događajima koje nisam mogao da kontrolišem.   (…)

Suština i prevazilaženje

Suština je u otuđenosti od sebe, od vlastitih potreba i osećanja. Što više gledamo napolje, u spoljašnje standarde i zahteve koje sredina pred nas postavlja, što smo manje ukorenjeni u svojim potrebama i talentima, to ćemo biti anksiozniji. Baš zbog toga kad smo anksiozni, često ne znamo čega se bojimo. Prevazilaženje je povratak sebi!   (…)